Gebruik uitsluitingszoekwoorden

Natuurlijk heb je van te voren nagedacht over welke zoektermen je wilt targetten. Maar naast deze zoekwoorden zijn er natuurlijk ook veel woorden waarop je niet wilt gevonden worden. Denk bijvoorbeeld aan dat wanneer je “exclusieve ligbedden” verkoopt je natuurlijk niet gevonden wilt worden op “groothandel” en “goedkoop”. Deze woorden kan je dus uitsluiten. Daarnaast kan je ook zoekwoorden uitsluiten waarop je al eens gevonden bent. Om dit te gebruiken volg dan de volgende stappen.

Sluit woorden als volgt uit in het AdWords centrum:
1. Meld u aan bij uw AdWords-account op https://adwords.google.nl/.
2. Klik op de campagne of advertentiegroep waaraan u uitsluitingszoekwoorden wilt toevoegen.
3. Selecteer het tabblad Zoekwoorden.
4. Blader naar het gedeelte met uitsluitingszoekwoorden, onder de tabel ‘Zoekwoorden’. Vouw het gedeelte uit door op ‘+’ te klikken.

5. U ziet nu twee tabellen: ‘Advertentiegroepniveau’ en ‘Campagneniveau’.

6. Als u uitsluitingszoekwoorden wilt toevoegen aan een advertentiegroep, klikt u op de knop + Toevoegen in de tabel ‘Advertentiegroepniveau’. Als u uitsluitingszoekwoorden wilt toevoegen aan een campagne, klikt u op de knop Toevoegen in de tabel ‘Campagneniveau’.

7. Voeg één uitsluitingszoekwoord per regel toe. U hoeft geen minteken (-) voor elk zoekwoord te plaatsen. Als u brede uitsluitingszoekwoorden toevoegt, moet u ook meervoudsvormen toevoegen, zoals ‘duikers’. Als u een uitsluitingszoekwoordgroep wilt toevoegen, plaatst u de termen tussen dubbele aanhalingstekens. Als u een exact uitsluitingszoekwoord wilt toevoegen, plaatst u de term tussen rechte haakjes.
Gebruik geen uitsluitingszoekwoorden die overlappen met uw gewone zoekwoorden. Dit leidt er namelijk toe dat uw advertentie niet wordt weergegeven.
Door het toevoegen van uitsluitingszoekwoorden kunt u via dit extra controleniveau uw klikfrequentie verhogen, uw gemiddelde CPC (kosten-per-klik) verlagen en uw ROI verhogen. Voor meer AdWords tips bekijk ook de “6 manieren om je Google AdWords CTR te verbeteren” en de  AdWords blog van Bart van Duinkerken.
Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: